9 Nisan 2015 Perşembe

Gizem Ardıç Exlibris


 
Kök salmışım... Kollarımı kaldırmış havaya, gökyüzünden aldığım güzelliği toprağa aktarıyorum. Dallarımda kırlangıçlar konaklıyor. Bazen ansızın esen rüzgârla dağılıyor, sonra duruluyorum...

Yaz sıcağında gölgemde kitap okuyanları, piknik yapanları, masal anlatanları, çalınan çalgıları, söylenen şarkıları, uyuyanları izliyor, neşeleniyorum…

Yaprak döküyorum zaman zaman, içime dönüyorum… Baharda tekrar çiçekleniyor renkleniyorum, gelen kırlangıçları ağırlıyorum. Her gelişlerinde çocukluğumda okuduğum “Parmak Çocuk” masalındaki kırlangıç gelir mi diye meraklanıyor, heyecanlanıyorum…

Belki bilmezsiniz ama gövdemin içinde gizli bir bahçem var benim, herkese açmadığım, içinde kendimce bir ahengi olan… Hani “Elma Ağacı’nın Gizli Kalbi Masalı”ndaki gibi… Orayı sadece benim izin verdiklerim görebilir. Ahengi bozmayacağına güvendiklerim. Şimdiye kadar bozan olmadı mı, oldu tabii ki… Hatta bozmasına izin verdiklerim bile oldu. Sonra ne mi oldu? Çıkıp gittiler bahçemden, hoşça kal bile demeden… Ben zamanla açtım yine kollarımı güneşe, güçlendirdim köklerimi.

İşte hayat böyle bir şey galiba; zaman zaman çiçekli, neşeli… Zaman zaman kuru, kupkuru…

İşte benim “EXLIBRIS*"imin hikâyesi bu…

Yemyeşil dallarıma değen rüzgâr, sevgilerimi ulaştırsın size…


 

* Exlibris bir nevi kitabın kartvizitidir. Kitap kapağının iç kısmına yapıştırılır. Kitap sahibinin adının ve yine kitap sahibine ait özelliklerin resim ve şekillerle anlatıldığı küçük yapıtlardır.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder